main/main.tpl
Веб-студія Удача Ай-Ті :: Підручник з SEO 2

Що нового?


16.07.2011

Лучшие детские площадки от DOLPHIN
Ваши детские площадки станут лучше с песочницами, горками и игровыми комплексами DOLPHIN.

16.05.2011

Розроблено сайт танцювального ансамблю "Перлина"
Розпочав свою роботу сайт танцювального ансамблю "Перлина"

всі новини

Наші телефони


044 221-76-61
050 596-42-33
050 444-96-28

ПОПЕРЕДНЄ ЗАМОВЛЕННЯ
САЙТУ


10 причин створення сайту - навіщо це потрібно?

Все більше і більше користувачів Інтернет розглядає створення свого сайту, як основу ведення бізнесу. У наш час веб-сайти стають одним з основних видів комунікацій у сфері бізнесу і торгівлі і засобів передачі інформації. Можна виділити кілька основних цілей створення сайту. Найчастіше в-перше це формування іміджу компанії. Друге створення сайту - це сама доступна реклама товару чи послуги. У підсумку створений сайт повинен вийти сучасним і стильним. >>>>

Документы, потрібні для розробки сайту

Бріф на створення сайту. заповнити
Анкета з дизайну зкачати
Типовий договір зкачати
Приклад ТЗ створення сайтускачать
Інструкція з системи управління
сайтом
скачать
Бріф для заповнення замовником зкачати

Підручник з SEO 2

 3 Зовнішні фактори ранжирування

3.1 Для чого використовується облік зовнішніх посилань на сайт
   
Як можна бачити з попереднього розділу, майже всі фактори, що впливають на ранжирування, знаходяться під контролем автора сторінки. Таким чином, для пошукової системи стає неможливим відрізнити дійсно якісний документ, від сторінки створеною спеціально під задану пошукову фразу або навіть сторінки, що згенерувала роботом і взагалі не несучій корисній інформації. Тому одним з ключових чинників при ранжируванні сторінок є аналіз зовнішніх посилань на кожну оцінювану сторінку. Це єдиний чинник, який непідконтрольний авторові сайту.

   
Логічно припустити, що чим більше зовнішніх посилань є на сайт, тим більший інтерес цей сайт представляє для відвідувачів. Якщо власники інших сайтів в мережі поставили посилання на оцінюваний ресурс, значить, вони вважають цей ресурс достатньо якісним. Слідуючи цьому критерію, пошукова система також може вирішити, якої ваги надати тому або іншому документу.

   
Таким чином, існує два основні чинники, по яких сторінки, наявні в базі пошукача, будуть відсортовані при видачі. Це релевантність (тобто, наскільки дана сторінка пов'язана з темою запиту - фактори, описані в попередньому розділі) і число і якість зовнішніх посилань. Останній чинник також отримав назви посилальна цитованість, посилальна популярність або індекс цитування.

3.2 Важливість посилань (індекс цитованості)
   
Легко побачити, що простій підрахунок числа зовнішніх посилань не дає нам достатньої інформації для оцінки сайту. Очевидно, що посилання з сайту www.microsoft.com повинна означати значно більше, ніж посилання з домашньої сторінки www.hostingcompany.com/ ~ myhomepage.html, тому порівнювати популярність сайтів лише по числу зовнішніх посилань не можна - необхідно враховувати також і важливість посилань.

   
Для оцінки числа і якості зовнішніх посилань на сайт пошукові системи вводять поняття індексу цитування.

   
Індекс цитування або ІЦ - це загальне позначення чисельних показників, що оцінюють популярність того або іншого ресурсу, тобто деяке абсолютне значення важливості сторінки. Кожна пошукова система використовує свої алгоритми для підрахунку власного індексу цитування, як правило, ці значення ніде не публікуються

   
Крім звичайного індексу цитування, який є абсолютним показником (тобто деяке конкретне число), вводиться термін зважений індекс цитування, який є відносним значенням, тобто показує популярність даної сторінки щодо популярності решти сторінок в Інтернет. Термін "зважений індекс цитування" (ВІЦ) зазвичай вживають відносно пошукової системи Яндекс.

   
Детальний опис індексів цитування та алгоритмів їх підрахунку буде представлено в наступних розділах.

3.3. Нормативний текст
   
Величезне значення при ранжируванні результатів пошуку надається тексту зовнішніх посилань на сайт.

   
Текст посилання (або по іншому якірний або посилальний текст) - це текст, що стоїть між тегамі «A» і «/ A», тобто той текст, по якому можна "кликнути" покажчиком миші в браузере для переходу на нову сторінку.

   
Якщо текст посилання містить потрібні ключові слова, то пошукова система сприймає це як додаткову і дуже важливу рекомендацію, підтвердження того, що сайт дійсно містить цінну інформацію, відповідну темі пошукового запиту.

3.4 Релевантність посилань
   
Крім посилального тексту враховується також загальний інформаційний вміст сторінки, що посилається.

   
Приклад. Припустимо, ми просуваємо ресурс з продажу автомобілів. У цьому випадку, посилання з сайту по ремонту автомобілів означатиме значно більше, чим аналогічне посилання з сайту по садівництву. Перше посилання йде з тематично схожого ресурсу, тому буде більшою мірою оцінена пошуковою системою.

3.5 Google PageRank - теоретичні основи
   
Першими, хто запатентував систему обліку зовнішніх посилань стала компанія Google. Алгоритм отримав назву PageRank. У цьому розділі ми розповімо про цей алгоритм і про те, як він може впливати на ранжирування результатів пошуку.

   
PageRank розраховується для кожної веб-сторінки окремо, і визначається PageRank'ом (цитованістю) посилаються на неї. Свого роду замкнене коло.

   
Головне завдання полягає в тому, щоб знайти критерій, що виражає важливість сторінки. У випадку з PageRank таким критерієм була вибрана теоретична відвідуваність сторінки.

   
Розглянемо модель подорожі користувача по мережі шляхом переходу по посиланнях. Передбачається, що користувач починає перегляд сайтів з деякої випадково вибраної сторінки. Потім по посиланнях він переходить на інші ресурси. При цьому є вірогідність того, що відвідувач покине сайт і знов почне проглядання документів з випадкової сторінки (у алгоритмі PageRank вірогідність такої дії прийнята 0.15 на кожному кроці). Відповідно, з вірогідністю 0.85 він продовжить подорож, перейшовши по одному з доступних на поточній сторінці посилань (всі посилання при цьому рівноправні). Продовжуючи подорож до безкінечності, він побуває на популярних сторінках багато разів, а на маловідомих - менше.

   
Таким чином, PageRank веб-сторінки визначається як вірогідність знаходження користувача на даній веб-сторінці; при цьому сума вірогідності по всіх веб-сторінках мережі рівна одиниці, оскільки користувач обов'язково знаходиться на якій-небудь сторінці.

   
Оскільки оперувати вірогідністю не завжди зручно, то після ряду перетворень з PageRank можна працювати у вигляді конкретних чисел (як, наприклад, ми звикли бачити його в Google ToolBar, де кожна сторінка має PageRank від 0 до 10).

   
Згідно описаної вище моделі отримуємо, що:
   
- Кожна сторінка в мережі (навіть якщо на неї немає зовнішніх посилань) спочатку має ненульовою PageRank (хоч і дуже маленький);
   
- Кожна сторінка, має витікаючі посилання, передає частину свого PageRank сторінкам, на які посилається. При цьому переданий PageRank обернено пропорційний числу посилань на сторінці - чим більше посилань, тим менший PageRank передається по кожній;
   
- PageRank передається не повністю, на кожному кроці відбувається загасання (та сама вірогідність 15%, коли користувач починає перегляд з новою, випадково вибраною, сторінки).

   
Розглянемо тепер, яким чином PageRank може впливати на ранжирування результатів пошуку (говоримо «може», оскільки в чистому виді PageRank вже давно не бере участь в алгоритмі Google, як це було раніше, але про це нижче). З впливом PageRank все йде дуже просто - після того, як пошукова система знайшла ряд релевантних документів (використовуючи текстові критерії), відсортувати їх можна згідно PageRank - оскільки логічно буде припустити, що документ, що має більше число якісних зовнішніх посилань, містить найбільш цінну інформацію.

   
Таким чином, алгоритм PageRank "витісняє" вгору в пошуку ті документи, які і без пошукача найбільш популярні.

3.6 Google PageRank - практичне використання
   
В даний час PageRank не використовується безпосередньо в алгоритмі Google. Це й зрозуміло - адже PageRank характеризує лише кількість і якість зовнішніх посилань на сайт, але абсолютно не враховує контрольний текст і інформаційний вміст посилань - а саме цим чинникам доведеться максимальне значення при ранжируванні. Передбачається, що для ранжирування Google використовує так званий тематичний PageRank (тобто що враховує тільки посилання з тематично зв'язаних сторінок), проте деталі цього алгоритму відомі лише розробникам Google.

   
Дізнатися значення PageRank для будь-якої веб-сторінки можна за допомогою Google ToolBar, який показує значення PageRank в діапазоні від 0 до 10. Слід враховувати, що Google ToolBar показує не точне значення PageRank, а лише діапазон PageRank, в який потрапляє сайт, причому номер діапазону (від 0 до 10) визначається за логарифмічною шкалою.

   
Пояснимо на прикладі: кожна сторінка має точне значення PageRank, відоме тільки Google. Для визначення потрібного діапазону і виведення інформації на ToolBar використовується логарифмічна шкала (приклад показаний в таблиці)
Реальне значення PR Значення ToolBar
          
1-10 1
          
10-100 2
          
100-1000 3
          
1000-10.000 4
і т.д.

   
Всі цифри умовні, проте наочно демонструють, що діапазони PageRank, що показуються в Google ToolBar, не рівнозначні один одному. Наприклад, підняти PageRank c 1 до 2 легко, а з 6 до 7 набагато складніше.

   
На практиці PageRank використовується в основному в двох цілях:

   
1. Швидка оцінка рівня розкрученості сайту. PageRank не дає точної інформації про сторінки, що посилаються, але дозволяє швидко і просто «прикинути» рівень розвитку сайту. Для англомовних сайтів можна дотримуватися наступної градації: PR 4-5 - найбільш типовий PR для більшості сайтів середньої розкрученості. PR 6 - дуже добре розкручений сайт. PR 7 - величина, практично недосяжна для звичайного вебмастера, але іноді зустрічається. PR 8, 9, 10 - зустрічаються тільки у сайтів крупних компаній (Microsoft, Google і т.п.). Знання PageRank можна використовувати при обміні посиланнями, для того щоб оцінити якість запропонованої до обміну сторінки і в інших подібних ситуаціях.

   
2. Оцінка рівня конкуренції по пошуковому запиту. Хоча PageRank і не використовується безпосередньо в алгоритмах ранжирування, проте дозволяє побічно оцінити конкурентність заданого запиту. Наприклад, якщо у видачі пошукової системи коштують сайти з PageRank 6-7, то сайт з PageRank 4 має дуже мало шансів піднятися в топ.

   
Ще одне важливе зауваження - значення PageRank, що показуються в Google ToolBar перераховуються достатньо рідко (раз на кілька місяців), тому ToolBar показує в деякому роді застарілу інформацію. Тобто сама пошукова система Google враховує зміни в зовнішніх посиланнях набагато швидше, ніж ці зміни відображаються в Google ToolBar.

3.7 ТІЦ і ВІЦ Яндекс
   
ВІЦ - зважений індекс цитування - аналог PageRank, вживаний пошуковою системою Яндекс. Значення ВІЦ ніде не публікуються і відомі тільки Яндексу. Оскільки дізнатися ВІЦ не можна, слід просто пам'ятати, що у Яндекса є власний алгоритм оцінки «важливості» сторінок.

   
ТІЦ - тематичний індекс цитування - розраховується для сайту в цілому і показує авторитетність ресурсу щодо інших, тематично близьких ресурсів (а не всіх сайтів Інтернету в цілому). ТІЦ використовується для ранжирування сайтів в каталозі Яндекса і не впливає на результати пошуку в самому Яндексі.

   
Значення ТІЦ показуються в Яндекс.Барі. Слід лише пам'ятати, що ТІЦ розраховується для сайту в цілому, а не для кожної конкретної сторінки.

   
На практиці ТІЦ можна використовувати для тих же цілей, що і PageRank - оцінка розкрученості сайту і оцінка рівня конкуренції по заданому пошуковому запиту. У силу охоплення Інтернету пошуковою системою Яндекс, ТІЦ дуже добре підходить для оцінки російськомовних сайтів.

3.8 Збільшення посилальної популярності
3.8.1 Тендерний комітет каталоги загального призначення
   
В Інтернеті існує велике число сайтів-каталогів (директорій), які містять посилання на інші ресурси мережі, розбиті з тематики. Процес додавання в них інформації про свій сайт називається сабмітом (від англ. Submit).

   
Такі каталоги бувають платними і безкоштовними, можуть вимагати або не вимагати зворотне посилання з вашого сайту. Відвідуваність їх дуже невелика, тобто реальної притоки відвідувачів з них не отримати. Проте, пошукові системи враховують посилання з таких каталогів, що може підняти ваш сайт в результатах пошуку.

   
Важливо! Враховуйте, що реальну цінність представляють лише ті каталоги, які розміщують пряме посилання на ваш сайт. На цьому моменті варто зупинитися докладніше. Існує два способи простановки посилання. Пряме посилання ставиться через стандартну конструкцію мови HTML («A href =... і т.д.»). Крім цього, посилання можна ставити через різного роду скрипти, редіректи і т.п. Пошукові системи розуміють лише прямі посилання, безпосередньо задані в html-коді. Тому, якщо каталог не надає прямого посилання на ваш сайт, то цінність його близька до нуля.

   
Не слід сабміту в FFA (free-for-all) каталоги. Такі каталоги автоматично розміщують у себе посилання будь-якої тематики, вони ігноруються пошуковими системами. Єдине, до чого приведе сабміт в FFA - це збільшення спаму на ваші е-майл адреси. Насправді головна мета FFA в цьому і полягає.

   
З обережністю відноситеся до обіцянок різних програм і сервісів додати ваш ресурс в сотні тисяч пошукових систем, каталогів і директорій. Дійсно корисних каталогів в мережі набереться не більше декількох сотень, від цієї цифри і потрібно відштовхуватися. Професійні сервіси по сабміту працюють якраз з такою кількістю каталогів. Якщо ж обіцяються величезні цифри в сотні тисяч ресурсів, означає база сабміта складається в основному із згаданих FFA архівів і інших даремних ресурсів.

   
Віддавайте перевагу ручному або напівавтоматичному сабміту - не довіряйте повністю автоматизованим процесам. Як правило, сабміт, що проходить під контролем людини, дає набагато кращу віддачу, ніж повністю автоматичний сабміт.

   
Необхідність додавання сайту в платні каталоги, або проставляння у відповідь зворотного посилання з свого сайту потрібно вирішувати окремо по кожному каталогу. У більшості випадків особливого сенсу це не має, проте можуть бути виключення.

   
Сабміт сайту в каталоги не дає дуже значущого ефекту, проте декілька покращує видимість сайту в пошукових системах. Можливість ця загальнодоступна і не вимагає великих тимчасових або фінансових витрат, тому не забувайте про неї при розкручуванні вашого проекту.

3.8.2 Каталог DMOZ
    
Каталог DMOZ (www.dmoz.org) або Open Directory Project є найбільшим каталогом Інтернету. Крім того, в Інтернеті існує велике число копій основного сайту DMOZ. Таким чином, розмістивши ваш сайт в каталозі DMOZ, ви отримаєте не тільки цінне посилання з самого каталога, але і ще кілька десятків посилань від споріднених йому ресурсів. Таким чином, каталог DMOZ представляє велику цінність для вебмастера.

   
Потрапити в каталог непросто, вірніше це залежить від вашого везіння. Сайт може з'явитися в каталозі через декілька хвилин після додавання, а може і багато місяців прочекати своєї черги.

   
Якщо ваш сайт не з'являється в каталозі протягом тривалого часу, але ви впевнені, що все зробили правильно і сайт підходить для каталога по своїх параметрах, можна спробувати написати редакторові вашої категорії з питанням про свою заявку (сайт DMOZ надає таку можливість). Ніяких гарантій, звичайно, не дається, проте це може допомогти.

   
Додавання в каталог DMOZ безкоштовно, у тому числі і для комерційних сайтів.

3.8.3 Каталог Яндекса
   
Присутність в каталозі Яндекса дає цінне тематичне посилання на ваш сайт, що здатне поліпшити позиції вашого сайту в пошуковій системі. Крім того, сам каталог Яндекса здатний дати деякий трафік на ваш сайт. Обсяг цього трафіку залежить від рубрики каталога і ТІЦ вашого сайту (у каталозі сайти сортуються по ТІЦ), в деяких випадках трафік з каталога може бути досить значним

   
Існують платний і безкоштовний варіанти додавання інформації в каталог Яндекса. Звичайно, у разі безкоштовного варіанту ні терміни, ні саме додавання сайту ніяк не гарантуються.

   
На закінчення ще пара рекомендацій по сабміту в такі важливі каталоги, як DMOZ і Яндекс. Перш за все, уважно прочитайте вимоги до сайтів, описів і т.п., щоб не порушити правив при подачі заявки (це може призвести до того, що ваша заявка не буде розглядатися).

   
І друге - присутність в цих каталогах є вимога бажана, але не обов'язкове. Якщо вам не вдається потрапити в ці директорії, не варто впадати у відчай - добитися високих позицій в результатах пошуку можна і без цих каталогів, більшість сайтів саме так і роблять.

3.8.4 Обмін посиланнями
   
Обмін посиланнями полягає в тому, що ви із спеціально відведеній сторінки ставите посилання на інші сайти, самі ж отримуєте аналогічні посилання від них. Взагалі, пошукові системи не вітають обмін посиланнями, тому що в більшості випадків він має на меті змінити видачу пошукової системи і не несе нічого корисного користувачам Інтернету. Проте, це ефективний спосіб збільшення посилальної популярності, якщо дотримувати декілька простих правил.

   
- Міняйтеся посиланнями з тематично зв'язаними сайтами. Обмін з нетематичними сайтами малоефективний;

   
- Перед обміном переконаєтеся, що ваше посилання розмістять на «хорошій» сторінці. Тобто сторінка повинна мати деякий PageRank (бажано 3-4 або вище), повинна бути доступна для індексації пошуковими системами, що розміщується посилання повинне бути пряма, загальне число посилань на сторінці не повинно перевищувати 50 і т.д.;

   
- Не створюйте на сайті каталогів посилань. Ідея такого каталога виглядає привабливо - з'являється можливість мінятися з великою кількістю сайтів будь-яких тематик, для будь-якого сайту знайдеться відповідна категорія в каталозі. Однак у нашому випадку якість важливіша за кількість і тут існує ряд підводних каменів. Жоден вебмастер не поставить на вас якісне посилання, якщо у відповідь він отримує посилання-пустушку з вашого каталога (PageRank сторінок з таких каталогів, як правило, залишає бажати кращого). Крім того, пошукові системи відносяться украй негативно до подібних каталогів, були також випадки бана сайтів за використання таких каталогів;

   
- Виділяйте окрему сторінку на сайті під обмін посиланнями. Вона повинна мати деякий PageRank, бути проіндексована пошуковими системами і т.д. Не ставте більше 50 посилань з однієї і тієї ж сторінки (інакше частина посилань може бути не врахована пошуковими системами). Це допоможе вам легше знаходити партнерів по обміну;


« назад на Розкрутка та просування




 
калькулятор сайту
на головну