main/main.tpl
Веб-студія Удача Ай-Ті :: Підручник з SEO

Що нового?


16.07.2011

Лучшие детские площадки от DOLPHIN
Ваши детские площадки станут лучше с песочницами, горками и игровыми комплексами DOLPHIN.

16.05.2011

Розроблено сайт танцювального ансамблю "Перлина"
Розпочав свою роботу сайт танцювального ансамблю "Перлина"

всі новини

Наші телефони


044 221-76-61
050 596-42-33
050 444-96-28

ПОПЕРЕДНЄ ЗАМОВЛЕННЯ
САЙТУ


10 причин створення сайту - навіщо це потрібно?

Все більше і більше користувачів Інтернет розглядає створення свого сайту, як основу ведення бізнесу. У наш час веб-сайти стають одним з основних видів комунікацій у сфері бізнесу і торгівлі і засобів передачі інформації. Можна виділити кілька основних цілей створення сайту. Найчастіше в-перше це формування іміджу компанії. Друге створення сайту - це сама доступна реклама товару чи послуги. У підсумку створений сайт повинен вийти сучасним і стильним. >>>>

Документы, потрібні для розробки сайту

Бріф на створення сайту. заповнити
Анкета з дизайну зкачати
Типовий договір зкачати
Приклад ТЗ створення сайтускачать
Інструкція з системи управління
сайтом
скачать
Бріф для заповнення замовником зкачати

Підручник з SEO

Введення
1. Загальна інформація про пошукові системи
     1.1 Історія розвитку пошукових систем
     1.2 Загальні принципи роботи пошукових систем
2. Внутрішні фактори ранжирування
     2.1 Текстове оформлення веб-сторінок
          2.1.1 Обсяг тексту на сторінці
          2.1.2 Число ключових слів на сторінці
          2.1.3 Щільність ключових слів
          2.1.4 Розташування ключових слів на сторінці
          2.1.5 Стилістичне оформлення тексту
          2.1.6 Тег «TITLE»
          2.1.7 Ключові слова в тексті посилань
          2.1.8 Теги «ALT» зображень
          2.1.9 Мета-тег Desciption
          2.1.10 Мета-тег Keywords
     2.2 Структура сайту
          2.2.1 Число сторінок сайту
          2.2.2. Навігаційне меню
          2.2.3 Ключове слово в назві сторінки
          2.2.4 Уникайте підкаталогів
          2.2.5 Одна сторінка - одна ключова фраза
          2.2.6 Головна сторінка сайту
     2.3 Поширені помилки
          2.3.1 Графічний заголовок
          2.3.2 Графічне навігаційне меню
          2.3.3 Навігація через скрипти
          2.3.4 Ідентифікатор сесії
          2.3.5 Редіректи
          2.3.6 Прихований текст
          2.3.7 Однопіксельні посилання
3 Зовнішні фактори ранжирування
     3.1 Для чого використовується облік зовнішніх посилань на сайт
     3.2 Важливість посилань (індекс цитованості)
     3.3. Нормативний текст
     3.4 Релевантність посилань
     3.5 Google PageRank - теоретичні основи
     3.6 Google PageRank - практичне використання
     3.7 ТІЦ і ВІЦ Яндекс
     3.8 Збільшення посилальної популярності
          3.8.1 Тендерний комітет каталоги загального призначення
          3.8.2 Каталог DMOZ
          3.8.3 Каталог Яндекса
          3.8.4 Обмін посиланнями
          3.8.5 Прес-релізи, новинні стрічки, тематичні ресурси
4 Індексація сайту
5 Підбір ключових слів
     5.1 Початковий вибір ключових слів
     5.2 високочастотник і низкочастотники
     5.3 Оцінка рівня конкуренції пошукових запитів
     5.4 Послідовне уточнення пошукових запитів
6 Різна інформація про пошукові системи
     6.1 Google SandBox
     6.2 Google LocalRank
     6.3 Особливості роботи різних пошукових систем
     6.4 Поради, припущення, спостереження
     6.5 Створення правильного контенту
     6.6 Вибір домену та хостингу
     6.7 Зміна адреси сайту
7. Semonitor - пакет програм для розкручування і оптимізації сайту
     7.1 Модуль Визначення позицій
     7.2 Модуль зовнішні посилання
     7.3 Модуль Індексація сайту
     7.4 Модуль Лог-Аналізатор
     7.5 Модуль Page Rank аналізатор
     
7.6 Модуль Підбір ключових слів
 
    7.7 Модуль HTML аналізатор
8. Корисні ресурси
Замість висновку - розкручування сайту крок за кроком

Введення

   Даний курс призначений для авторів і власників сайтів, бажаючих більш детально зайнятися питаннями пошукової оптимізації та розкрутки свого ресурсу. Розрахований він в основному на початківців, хоча й досвідчений вебмастер, сподіваюся, почерпне з нього щось нове. В Інтернеті можна знайти велику кількість статей по темі пошукової оптимізації, в даному підручнику зроблена спроба об'єднати всю інформацію у вигляді єдиного, послідовного курсу.

   Інформацію, представлену в даному підручнику можна розбити на кілька частин:
   - Чіткі, конкретні рекомендації, практичне керівництво до дії;
   - Теоретична інформація, якої, на нашу думку, повинен володіти будь-який фахівець в області seo;
   - Поради, спостереження, рекомендації, отримані на основі досвіду, вивчення різних матеріалів і т.п.

#
1. Загальна інформація про пошукові системи

1.1 Історія розвитку пошукових систем
   У початковий період розвитку Інтернет, число його користувачів було невелике, а обсяг доступної інформації відносно невеликим. У більшості випадків доступ до Інтернет мали співробітники різних університетів і лабораторій, а в цілому Мережа використовувалася в наукових цілях. У цей час завдання пошуку інформації в мережі Інтернет була далеко не стільки актуальною, як в даний час.

   Одним з перших способів організації доступу до інформаційних ресурсів мережі стало створення каталогів сайтів, в яких посилання на ресурси групувалися згідно з тематикою. Першим таким проектом став сайт Yahoo, що відкрився у квітні 1994 року. Після того, як число сайтів в каталозі Yahoo значно збільшилося, була додана можливість пошуку інформації за каталогом. Це, звичайно ж, не було пошуковою системою в повному сенсі, так як область пошуку була обмежена тільки ресурсами, присутніми в каталозі, а не всіма ресурсами мережі Інтернет.

   Каталоги посилань широко використовувалися раніше, але практично втратили свою популярність в даний час. Причина цього дуже проста - навіть сучасні каталоги, що містять величезну кількість ресурсів, представляють інформацію лише про дуже малу частину мережі Інтернет. Найбільший каталог мережі DMOZ (або Open Directory Project) містить інформацію про 5 мільйонів ресурсів, у той час як база пошукової системи Google складається з більш ніж 8 мільярдів документів.

   Першою повноцінною пошуковою системою став проект WebCrawler що з'явився в 1994 році.

   У 1995 році з'явилися пошукові системи Lycos і AltaVista. Остання довгі роки була лідером в області пошуку інформації в Інтернет.

   У 1997 році Сергій Брін і Ларрі Пейдж створили Google в рамках дослідницького проекту в Стенфордському університеті. На даний момент Google найпопулярніша пошукова система в світі.

   23 вересня 1997 була офіційно анонсована пошукова система Yandex, найпопулярніша в російськомовній частині Інтернет.

   В даний час існує 3 основних міжнародних пошукових системи - Google, Yahoo і MSN Search, що мають власні бази і алгоритми пошуку. Більшість інших пошукових систем (яких можна нарахувати дуже багато) використовує в тому чи іншому вигляді результати 3 перерахованих. Наприклад, пошук AOL (search.aol.com) і Mail.ru використовують базу Google, а AltaVista, Lycos і AllTheWeb - базу Yahoo.

   У Росії основний пошуковою системою є Яндекс, за ним йдуть Rambler, Google.ru, Aport, Mail.ru і KM.ru.

1.2 Загальні принципи роботи пошукових систем
   Пошукова система складається з наступних основних компонентів:

   Spider (павук) - браузероподобная програма, яка завантажує веб-сторінки.

   Crawler (краулер, «мандрівний» павук) - програма, яка автоматично проходить по всіх посиланнях, знайденим на сторінці.

   Indexer (індексатор) - програма, яка аналізує веб-сторінки, що скачали павуками.

   Database (база даних) - сховище викачаних і оброблених сторінок.

   Search engine results engine (система видачі результатів) - витягує результати пошуку з бази даних.

   Web server (веб-сервер) - веб-сервер, який здійснює взаємодію між користувачем і іншими компонентами пошукової системи.

   Детальна реалізація пошукових механізмів може відрізнятися один від одного (наприклад, зв'язка Spider + Crawler + Indexer може бути виконана у вигляді єдиної програми, яка завантажує відомі веб-сторінки, аналізує їх і шукає по посиланнях нові ресурси), проте всім пошуковим системам властиві описані загальні риси.

   Spider. Павук - це програма, яка завантажує веб-сторінки тим же способом, що і браузер користувача. Відмінність полягає в тому, що браузер відображає інформацію, що міститься на сторінці (текстову, графічну і т.д.), павук же не має ніяких візуальних компонент і працює безпосередньо з html-текстом сторінки (ви можете зробити «перегляд html-коду» в вашому браузері, щоб побачити «сирий» html-текст).

   Crawler. Виділяє всі посилання, присутні на сторінці. Його завдання - визначити, куди далі повинен йти павук, грунтуючись на посиланнях або виходячи із заздалегідь заданого списку адрес. Краулер, слідуючи по знайденим посиланням, здійснює пошук нових документів, ще невідомих пошуковій системі.

   Indexer. Індексатор розбирає сторінку на складові частини і аналізує їх. Виділяються й аналізуються різні елементи сторінки, такі як текст, заголовки, структурні та стильові особливості, спеціальні службові html-теги і т.д.

   Database. База даних - це сховище всіх даних, які пошукова система завантажує й аналізує. Іноді базу даних називають індексом пошукової системи.

   Search Engine Results Engine. Система видачі результатів займається ранжуванням сторінок. Вона вирішує, які сторінки задовольняють запиту користувача, і в якому порядку вони повинні бути відсортовані. Це відбувається відповідно до алгоритмів ранжирування пошукової системи. Ця інформація є найбільш цінною і цікавою для нас - саме з цим компонентом пошукової системи взаємодіє оптимізатор, намагаючись поліпшити позиції сайту у видачі, тому надалі ми докладно розглянемо всі фактори, що впливають на ранжирування результатів.

   Web server. Як правило, на сервері присутня html-сторінка з полем введення, в якому користувач може задати його пошуковий термін. Веб-сервер також відповідає за видачу результатів користувачеві у вигляді html-сторінки.

2. Внутрішні фактори ранжирування

   Всі фактори, що впливають на положення сайту у видачі пошукової системи, можна розбити на зовнішні і внутрішні. Внутрішні чинники ранжування - це ті, які знаходяться під контролем власника веб-сайту (текст, оформлення і т.д.).

2.1 Текстове оформлення веб-сторінок
2.1.1 Обсяг тексту на сторінці
   Пошукачі цінують сайти, багаті інформаційним змістом. У загальному випадку слід прагнути до збільшення текстового наповнення сайту.

   Оптимальними слід рахувати сторінки, що містять 500-3000 слів або 2-20 кб. тексту (від 2 до 20 тис. символів).

   Сторінка, що складається всього лише з декількох пропозицій, має менше шансів потрапити в топ пошукових систем.

   Крім того, більша кількість тексту на сторінці збільшує видимість сторінки в пошукових системах за рахунок рідкісних або випадкових пошукових фраз, що в деяких випадках може давати непоганий притік відвідувачів.

2.1.2 Число ключових слів на сторінці
   Ключові слова (фрази) повинні зустрічатися в тексті як мінімум 3-4 рази. Верхня межа залежить від загального об'єму сторінки - чим більше загальний об'єм, тим більше повторень можна зробити.

   Окремо слід розглянути ситуацію з пошуковими фразами, тобто словосполученнями з декількох ключових слів. Найкращі результати спостерігаються, якщо фраза зустрічається в тексті кілька разів саме як фраза (т.е. всі слова разом в потрібному порядку), а крім того, слова з фрази попадаються в тексті кілька разів поодинці. Також повинна існувати деяка відмінність (розбалансування) між числом входжень кожного із слів, складових фразу.

Розглянемо ситуацію на прикладі. Припустимо, ми оптимізуємо сторінку під фразу «dvd програвач». Хороший варіант - фраза «dvd програвач» зустрічається в тексті 10 разів, крім того, слово «dvd» зустрічається окремо ще 7 разів, слово «програвач» ще 5 разів. Всі цифри в прикладі умовні, але добре показують загальну ідею.

2.1.3 Щільність ключових слів
   Щільність ключового слова на сторінці показує відносну частоту змісту слова в тексті. Щільність вимірюється у відсотках. Наприклад, якщо задане слово зустрілося 5 разів на сторінці з 100 слів, то щільність цього слова рівна 5%. Дуже низька щільність приведе до того, що пошукова система не надасть належного значення цьому слову. Занадто висока щільність здатна включити спам-фільтр пошукової системи (тобто сторінка буде штучно знижена в результатах пошуку із-за надмірно частого вживання ключової фрази).

   Оптимальною вважається щільність ключового тексту 5-7%. У разі фраз, що складаються з декількох слів, слід порахувати сумарну щільність всіх ключових слів, складових фразу і переконатися, що вона укладається у вказані межі.

   Практика показує, що щільність ключового тексту більше 7-8%, хоча і не веде до яких-небудь негативних наслідків, а й сенсу особливого в більшості випадків також не має.

2.1.4 Розташування ключових слів на сторінці
   Дуже коротке правило - чим ближче ключове слово або фраза до початку документа, тим більшу вагу вони отримують в очах пошукової системи.

2.1.5 Стилістичне оформлення тексту
   Пошукові системи надають особливе значення тексту, тим або іншим способом виділеному на сторінці. Можна дати наступні рекомендації:

   - Використовуйте ключові слова в заголовках (текст, виділений тегамі «H», особливо «h1» і «h2»). В даний час використання css дозволяє перевизначити вид тексту, виділеного цими тегамі, тому використання тегов «H» має менше значення, ніж раніше, проте, нехтувати ними у жодному випадку не варто;
   - Виділяйте ключові слова жирним шрифтом (не у всьому тексті, звичайно ж, але зробити таке виділення 2-3 рази на сторінці не перешкодить). Для цього рекомендується використовувати тег «strong», замість більш традиційного тега «B» (bold).

2.1.6 Тег «TITLE»
   Один з найбільш важливих тегів, якому пошукові системи надають величезне значення. Обов'язково потрібно використовувати ключові слова в теге TITLE.

   Крім того, посилання на ваш сайт у видачі пошукової системи міститиме текст з тега TITLE, так що це, в деякому роді, візитна картка сторінки.

   Саме по цьому посиланню здійснюється перехід відвідувача пошукової системи на ваш сайт, тому тег TITLE повинен не тільки містити ключові слова, але бути інформативним і привабливим.

   Як правило, у видачу пошукової системи потрапляє 50-80 символів з тега TITLE, тому розмір заголовка бажано обмежити цією кількістю.

2.1.7 Ключові слова в тексті посилань
   Також дуже просте правило - використовуйте ключові слова в тексті витікаючих посилань з ваших сторінок (як на інші внутрішні сторінки вашого сайту, так і на інші ресурси мережі), це може додати вам невелику перевагу при ранжируванні.

2.1.8 Теги «ALT» зображень
   Будь-яке зображення на сторінці має спеціальний атрибут «альтернативний текст», який задається в теге «ALT». Цей текст буде відображений на екрані в тому випадку, якщо викачати зображення не вдалося або ж показ зображень заблокований в браузері.

   Пошукові системи запам'ятовують значення тега ALT при розборі (індексації) сторінки, проте не використовують його при ранжируванні результатів пошуку.

   На даний момент достовірно відомо, що пошукова система Google враховує текст в теге ALT тих зображень, які є посиланнями на інші сторінки, інші ж теги ALT ігноруються. По інших пошукових систем точних даних немає, але можна припускати щось подібне.

   В цілому варто дати таку раду - використовувати ключові слова в тегах ALT можна і потрібно, хоча принципового значення це не має.

2.1.9 Мета-тег Desciption
   Мета-тег Description спеціально призначений для завдання опису сторінки. Цей тег ніяк не впливає на ранжирування, але, тим не менш, дуже важливий. Багато пошукових систем (і, зокрема, найбільша Google) відображають інформацію з цього тега в результатах пошуку, якщо цей тег присутній на сторінці і його вміст відповідає вмісту сторінки і пошуковому запиту.

   Можна з упевненістю сказати, що високе місце в результатах пошуку не завжди забезпечує велике число відвідувачів. Якщо опис ваших конкурентів в результатах видачі буде привабливішим, ніж вашого сайту, то відвідувачі пошукової системи виберуть саме їх, а не ваш ресурс.

   Тому грамотне складання мета-тега Description має велике значення. Опис повинен бути коротким, але інформативним і привабливим, містити ключові слова, характерні для даної сторінки.

2.1.10 Мета-тег Keywords
   Цей мета-тег спочатку призначався для вказівки ключових слів даної сторінки. Проте в даний час він майже не використовується пошуковими системами.

   Тим не менш, варто заповнити цей тег «про всяк випадок». При заповненні слід дотримуватися наступного правила: додавати тільки ті ключові слова, які реально присутні на сторінці.

2.2 Структура сайту
2.2.1 Число сторінок сайту
   Загальне правило - чим більше, тим краще. Збільшення числа сторінок сайту покращує його видимість в пошукових системах.

   Крім того, поступове додавання нових інформаційних матеріалів на сайт сприймається пошуковими системами як розвиток сайту, що може дати додаткові переваги при ранжируванні.

   Таким чином, прагніть розміщувати на сайті більше інформації - новини, прес-релізи, статті, корисні ради і так далі.

2.2.2. Навігаційне меню
   Як правило, будь-який сайт має навігаційне меню. Використовуйте ключові слова в посиланнях меню, це дозволить надати додаткової ваги тим сторінкам, на які веде посилання.

2.2.3 Ключове слово в назві сторінки
   Існує думка, що використання ключових слів у назві html-файлу сторінки може позитивно позначитися на її місці в результатах пошуку. Природно, це стосується тільки англомовних запитів.

2.2.4 Уникайте підкаталогів
   Якщо ваш сайт має помірне число сторінок (декілька десятків), то краще, щоб вони знаходилися в кореневій директорії сайту. Пошукові системи вважають такі сторінки важливішими.

2.2.5 Одна сторінка - одна ключова фраза
   Прагніть оптимізувати кожну сторінку під свою власну ключову фразу. Іноді можна вибрати 2-3 споріднених фрази, але не слід оптимізувати одну сторінку під 5-10 фраз відразу, швидше за все результату не буде ніякого.

2.2.6 Головна сторінка сайту
   Оптимізуйте головну сторінку сайту (ім'я домена, index.html) під найбільш важливі для вас словосполучення. Ця сторінка має найбільші шанси потрапити в топ пошукових систем.

   За моїми спостереженнями, на головну сторінку сайту може доводитися до 30-40% загального пошукового трафіку.

2.3 Поширені помилки
2.3.1 Графічний заголовок
   Дуже часто в дизайні сайту використовується графічний заголовок (шапка), тобто картинка у всю ширину сторінки, що містить, як правило, логотип компанії, назва і деяку іншу інформацію.

   Не варто цього робити! Верхня частина сторінки дуже цінне місце, де можна розмістити найбільш важливі ключові слова. У разі графічного зображення це місце пропадає даремно.

   У деяких випадках зустрічаються зовсім безглузді ситуації: заголовок містить текстову інформацію, але в цілях більшої візуальної привабливості виконаний у вигляді картинки (відповідно зображений текст не може бути врахований пошукачами).

   Краще всього використовувати комбінований варіант - графічний логотип вверху сторінки присутній, але займає не всю її ширину. На що залишилася, розміщується текстовий заголовок з ключовими словами.

2.3.2 Графічне навігаційне меню
   Ситуація схожа з попереднім пунктом - внутрішні посилання на вашому сайті повинні також містити ключові слова, це дасть додаткову перевагу при ранжируванні. Якщо навігаційне меню в цілях більшої привабливості виконане у вигляді графіки, то пошукачі не зможуть врахувати текст посилань.

   Якщо ж відмовитися від графічного меню немає можливості, не забудьте, принаймні, забезпечити всі картинки правильними тегамі ALT.

2.3.3 Навігація через скрипти
   У деяких випадках навігація по сайту здійснюється через використання скриптів. Слід розуміти, що пошукачі не можуть читати і виконувати скрипти. Таким чином, посилання, задане через скрипт буде недоступне для пошукової системи і пошуковий робот не пройде по ній.

   У таких випадках слід обов'язково дублювати посилання звичайним способом, щоб навігація по сайту була доступна для всіх - і для ваших відвідувачів і для роботів пошукових систем.


2.3.4 Ідентифікатор сесії
   
На деяких сайтах прийнято використовувати ідентифікатор сесії - тобто кожен відвідувач при заході на сайт отримує унікальний параметр & session_id =, який додається до адреси кожної відвідуваної сторінки сайту.

   
Використання ідентифікатора сесії дозволяє зручніше збирати статистику про поведінку відвідувачів сайту і може використовуватися для деяких інших цілей.

   
Однак, з погляду пошукового робота сторінка з новою адресою - це нова сторінка. При кожному заході на сайт пошуковий робот отримуватиме новий ідентифікатор сесії і, відвідуючи ті ж самі сторінки, що й раніше, буде сприймати їх як нові сторінки сайту.

   
Строго кажучи, пошукові системи мають алгоритми «склеювання» дзеркал і сторінок з однаковим змістом, тому сайти, що використовують ідентифікатори сесій, все ж таки будуть проіндексовані. Проте, індексація таких сайтів утруднена і в деяких випадках може пройти некоректно. Тому використання на сайті ідентифікаторів сесій не рекомендується.

2.3.5 Редіректи
   
Редіректи утрудняють аналіз сайту пошуковими роботами. Не використовуйте редиректи, якщо для цього немає чітких причин.

2.3.6 Прихований текст
   
Останні два пункти відноситься скоріше не помилкам, а до навмисного обману пошуків, але про них все ж таки слід згадати

   
Використання прихованого тексту (колір тексту співпадає з кольором фону, наприклад, біле на білому) дозволяє «накачати» сторінку потрібними ключовими словами без порушення логіки і дизайну сторінки. Такий текст невидимий для відвідувачів, проте чудово читається пошуковими роботами.

   
Використання таких «сірих» методів оптимізації може привести до бану сайту - тобто примусовому виключенню сайту з індексу (бази даних) пошукової системи.

2.3.7 Однопіксельні посилання
   
Використання графічних зображень-посилань розміром 1 * 1 піксель (тобто фактично невидимих відвідувачеві) також сприймається пошуковими системами як спроба обману і може привести до бану сайту.




« назад на Розкрутка та просування




 
калькулятор сайту
на головну